Jedne z najbardziej rozpoznawalnych symboli stolicy Śląska, krasnale, wyruszają na wyjątkową misję promocyjną – już w czerwcu odwiedzą Japonię i zagoszczą na światowej wystawie Expo 2025 w Osace . Wrocław postanowił wykorzystać ich popularność, by w nietypowy, angażujący sposób opowiedzieć o sobie i regionie Dolnego Śląska.
To pomysł na nieszablonową promocję Wrocławia – miasta znanego nie tylko z historii, architektury czy kultury, ale właśnie z charakterystycznych krasnali, których w przestrzeni miejskiej znajduje się już kilkaset.
Krasnalowa delegacja z Wrocławia
Do Osaki trafi sześć figurek: dwa Pożarki, dwa Syzyfki, Życzliwek i WrocLovek. Zostaną rozmieszczone w różnych punktach przestrzeni targowej Expo, a ich odnalezienie stanie się częścią miejskiej gry terenowej. Odwiedzający będą mogli zbierać pieczątki przy każdej figurce i wymienić komplet na miniaturową pamiątkę – własnego krasnala.
Każdy z wybranych na Expo krasnali symbolizuje inny aspekt tożsamości Wrocławia. Życzliwek nawiązuje do obchodów Dnia Życzliwości – święta o wrocławskich korzeniach, które promuje uprzejmość i otwartość. Pożarki przypominają o dramatycznych momentach z historii miasta, jak pożary Kościoła Garnizonowego, a także o rekonstrukcji zabytkowych Organów Englera.
WrocLovek, ustawiony w samym sercu miasta, symbolizuje jego gościnność i przyciąga turystów do odkrywania kolejnych krasnali. Z kolei Syzyfki, jedne z najstarszych figurek, przywołują legendy o odbudowie miasta i nieustannej pracy – nieustannie toczą granitowe kule, co stało się ich znakiem rozpoznawczym.
Expo stanie się przestrzenią śląskich opowieści
Targi Expo to okazja, by zaprezentować nie tylko sam Wrocław, ale również dolnośląską część Śląska. Wrocławska propozycja w strefie regionalnej obejmie nie tylko grę z krasnalami, ale też prezentacje multimedialne. Na nowoczesnych tabletach odwiedzający będą mogli obejrzeć zdjęcia i wizualizacje 3D, które przybliżą atrakcje turystyczne miasta
Stoisko dolnośląskie uzupełnią występy artystów i prezentacje lokalnych firm oraz instytucji, które wspólnie będą promować potencjał regionu w skali międzynarodowej.
Krasnale jako pomost kulturowy z Japonią
Wybór krasnali jako ambasadorów Wrocławia nie jest przypadkowy.
Wrocław po raz kolejny pokazuje, że potrafi zaskakiwać nietypowymi pomysłami promocyjnymi. Krasnale, jako oryginalna wizytówka miasta, mają szansę przyciągnąć do niego nowych turystów z całego świata – w tym z tak odległego kulturowo, a jednocześnie otwartego na magię detalu kraju, jak Japonia.
Poznaj więcej wiadomości w serwisie aktualności lokalnych.